zaterdag 15 mei 2010

Feedback tussenevaluatie + selectie 2

Op de tussenevaluatie kreeg ik als feedback
dat het principe van de cilindervormige poort wel in orde was,
maar dat ik geen rekening had gehouden met het feit dat
er ook rolstoelgebruikers zijn die geen handelingen kunnen uitvoeren,
tenzij ergens tegen aanrijden.

Aangezien de cilindervorm met de hand moest worden bewogen,
was dit een probleem voor deze rolstoelgebruikers.

Ik kon hetzelfde principe gebruiken, maar zodanig aanpassen dat de cilinder gedraaid werd door er tegen te rijden,
maar aangezien er opnieuw veel medestudenten met hetzelfde principe werkten (de cilindervorm)
wou ik origineel uit de hoek komen,
en zocht ik verder naar een nieuw systeem.

Ik bleef wel zoeken naar een sluis die werkte met de minimale afmetingen (zie Inclusie Toegang; Afmetingen voor verdere uitleg)

Ik zocht naar een mechanisch slot-systeem dat volledig autonoom werkte, (zodat de bovenvermelde rolstoelgebruikers geen handelingen moesten uitvoeren) en dat openrijdbare deuren moest kunnen sluiten/openen.
De deuren (die open gingen door er tegen aan te rijden) moesten ook vanzelf opnieuw sluiten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten